CRPVM, RSTM si nu in ultimul rand QHSG

OPINII — By on at

CRM, ERM, CSM, CPV, CPM si multe altele. Nu intelegeti ce inseamna? Cateodata stau si eu pe ganduri pana le explic. Cam genul acesta de limbaj ar trebui sa va dea pe spate. E genul de limbaj „pentru cunoscatori” … sau asa spera unii care il folosesc in exces. Pierduti in acronime si in retete de marketing miracol multi cred ca l-au prins pe vreun Sfant de picior in momentul in care isi rostesc cu importanta sofisticarea. Iar daca nu te lasi dus de val, pierdut in jena de a nu stii ce inseamna, atunci poate iti gasesti indrazneala de a intreba cum se traduce pe „romaneste” unul din acronimele de mai sus. Si atunci se sparge balonul. Fastaceli, semi definitii, raspunsuri paralele…ce mai…tot arsenalul balbaielii.

Mi-a fost dat sa traiesc o astfel de situatie in momentul in care un agent incerca sa-mi vand un soft de CRM (Customer Relationship Manager). I-am explicat ca la acel moment eram in procesul realizarii unei baze de date ce cuprindea si un astfel de soft. Raspunsul a fost prompt din partea lui: „ Aha…e un fel de ERS?” Cu toata jena i-am spus ca habar nu am ce inseamna… si l-am rugat sa-mi explice. Raspunsul a venit incet si nesigur…”Pai nici eu nu prea stiu exact ce e!”…

Ok, lunga introducere. Ideea de mai sus tine de strategia ta de comunicare… Cum te adresezi unui public tinta astfel incat sa fii sigur ca mesajul tau a fost bine inteles? In primul rand uita de superioritatea atotcunoscatorului. Daca tot vrei sa comunici si nu sa monologhezi atunci incearca sa folosesti un limbaj comun tuturor interlocutorilor. In al doilea rand invata sa asculti. Clientul tau iti va transmite intr-un fel sau altul modul in care se asteapta sa decurga discutia cu tine. Da, comunicarea nonverbala face minuni, daca stii cum sa o interpretezi. In al treilea, si nu neaparat ultimul sau cel din urma rand, nu lasa in aer termeni neexplicati.

Ok, inteleg nevoia de a incerca sa proiectezi o imagine superioara in ochii clientilor, o imagine de expert care isi cunoaste bine meseria, dar…
… DAR un client care simte o bariera prea mare intre tine si el, indiferent de cat de extraordinar si elevat te-ai adresa, nu va calca a doua oara la tine. Si asta dintr-un motiv simplu: Nu vrea sa i se spuna ca e prost! Pentru ca la asta se rezuma intr-un final toata incercarea ta de ai demonstra ca ai un bagaj de cunostinte tehnice impresionante.

Si mai apare o problema… daca e neaparat necesar sa folosesti cuvinte tehnice, asigura-te mai intai ca si stii ce inseamna!…

Dar nu inchei fara a aminti cuvintele fostului presedinte Ion Iliescu, un indemn de care toti ar trebui sa profitam: „ Sa ne ancoram în sinergia faptelor, fara a eluda meandrele concretului.”

Tags: , , , , ,

0 Comments

You can be the first one to leave a comment.

Leave a Comment