Marketing dupa retete

OPINII — By on March 16, 2010 at 04:19

Am stat de vorba acum cateva zile cu directorul unei companii ce vroia in trei minute sa-i spun ce ar trebui sa faca pentru a depasi „criza asta care si este si nu este”. Raspuns simplu: Cunoaste-ti clienti, ofera-le un produs valoros peste ce ofera concurenta si ai grija ca modul in care comunici si livrezi valoarea sa fie optim!

Mi s-a raspuns: „Bine, bine…astea-s asa, numai niste texte. Dar nu este ceva reteta din aia cu <10 pasi pentru orice idiot sa-si faca firma sa mearga bine>?”
Retete sunt o mie si una. Dar asta nu inseamna ca sunt universal valabile sau ca daca urmezi una cu strictete ajungi sa si ai rezultatele promise. Mi-am adus aminte de ce-mi spunea un profesor de-al meu acum cativa ani: „Daca cineva ar fi gasit formula fericirii o vedeai deja scrisa pe toate gardurile!”

Toata lumea promite solutii si variante optime la minut. Mancare fast-food, o viata intreaga traita pe fast-forward, dar, in final, rezultatele ajung sa te copleseasca. Iei in greutate, ajungi sa uiti cum era cand te simteai bine sau pur si simplu te omoara stresul. Cam asa e si cu solutiile puse pe tava de-a gata. Cand cineva iti spune ca in 3 minute iti revitalizeaza firma, ar trebui sa te puna pe ganduri. In primul rand trebuie sa ajunga sa inteleaga piata pe care activezi, sa-ti cunoasca atuurile tale si sa cunoasca cat de bine te poti adresa clientilor tai tinta. Variantele de genul „da afara trei oameni si redu cheltuielile” sunt, in cele mai multe cazuri, paguboase. E ca si efectul de hopa mitica la curele de slabire. Te trezesti ca slabesti numai ca sa pui inapoi de doua ori greutatea in 2 saptamani dupa ce ai terminat cura. Analog pentru companii. Te trezesti ca reducerea de moment a cheltuielilor iti da doar gura de oxigen necesara ca sa vezi cum se scufunda incet compania ta.
Si aici ma gandeam la partea de interactivitate a blogurilor: Ca si curiozitate, cati dintre voi ati intrat in contact cu solutii la minut ce s-au dovedit ca nu-si merita banii?

Tags: , ,

1 Comment

  1. Fix Up says:

    By Beudean, February 5, 2009 @ 8:52 pm

    Acum probabil o sa stric seriozitatea articolului tau. Solutii la minut care nu isi merita banii sau gratuitatea: mass-urile de pe mail sau messenger prin care castigi imediat ceva daca trimiti mai departe sau cel putin un telefon de la cineva iubit. N-am trimis, deci n-am primit. Asa cred ca sunt si acele solutii pe care le asteapta “oamenii de afaceri” descrisi de tine. Si poate ca daca ma opresc acum din scris apare si un elefant in camera, pentru ca m-am oprit din scris. Asa ca mai bine nu risc :)) si scriu. Un alt site de retete – cel putin eu asa l-am vazut a fi – este http://www.bigthink.com. Gasesti orice reteta, pe orice “topic” de la “metatopics” la “physical topics”. Pun pariu ca niciuna nu functioneaza si il recomand celor care viseaza la solutii miraculoase pentru miracole.

Leave a Comment