Ce-ti face consultanta de marketing?
ANALIZE — By on atIti spune cine sunt clientii tai!
Exista uneori impresia ca ai nostri clienti sunt scosi “standard” dintr-un catalog… ca sunt toti o apa si-un pamant, ca sunt exact asa cum ne imaginam noi ca sunt. Consultanta de marketing insa iti spune ce varsta, ce meserie sau ce preferinte au, de la ce magazin isi fac cumparaturile, cu cine vor vota (daca vor vota) data viitoare, ce mananca, ce gandesc,… ii deseneaza in liniile ce te fac pe tine sa intelegi exact ce vor ei de la tine.
Descopera ce nu merge bine in firma ta.
Desigur ca stii mai bine decat oricine altcineva fiecare surub si piulita pe care se bazeaza afacerea ta. Dar pentru tine, fiind prins in reglajele de finete ale unui mecanism complex, o privire de ansamblu si mai ales impartiala, din exterior, iti va reliefa problemele si iti aduce solutiile de care ai nevoie.
Iti spune ce avantaje are concurenta ta.
Ce frumos e sa credem ca suntem mai tari, mai frumosi, mai profitabili decat concurenta. Narcisismul in afaceri nu-si are locul, mai ales atunci cand imaginea noastra despre concurenta e total diferita de realitate.
Te ajuta sa-ti definesti obiectivele.
Da, toti vrem sa vindem cat mai mult si sa fim cei mai buni de pe piata. Ca sa ajungem acolo noi ne stabilim tinte concrete, numere care pot fi analizate si atinse. Chiar daca 2% cota de piata nu suna mult, atunci cand piata are o valoare de cateva miliarde de euro, stii bine ca acest obiectiv este realizabil.
Te ajuta sa-ti planifici activitatea.
Asta deoarece activitatea ta nu incepe si nu se termina cu tine, ci cu o mare necunoscuta, simpatica dar neiertatoare, numita „Piata”, unde fiecare efort al tau trebuie sa se transforme in valoare pentru client, altfel banii lui vor merge la concurenta.
Iti optimizeaza produsul sau serviciul.
Daca pana nu demult credeai ca se vand de la sine (si acum te miri de ce agentii tai de vanzari nu mai vand nimic) e pentru ca nu a fost nevoie de asa ceva pana acum: piata a mers de la sine, fara sa conteze produsul. Consultanta te ajuta sa vinzi si in vremuri rele.
Iti regandeste distributia.
Desi tu esti o firma locala, economia a incetat demult sa mai fie asa. Transport cu avionul in Argentina si punct de desfacere directa la Paris? De ce nu! Gandeste global!
Iti spune care este pretul corect.
Adica pretul pe care il vor plati clientii tai pentru marfa sau serviciul tau fara sa se intrebe de ce… ramanand sigur ca vor mai cumpara de la tine.
Iti pregateste strategia de comunicare.
Nu mai urla la toata piata sperand ca cineva o sa te auda! Invata cum sa comunici direct cu clientii tai!
Masoara cu precizie rezultatele eforturilor tale.
Nu avem „privire cu raze laser”! In schimb dezvoltam instrumente de masura practice si specifice afacerii tale, scoatem la iveala acele date relevante pentru care ai da orice sa le ai si care te ajuta sa iei deciziile cele mai bune.
0 Comments
You can be the first one to leave a comment.