Douazeci de 10!
OPINII — By on atCe ti-e si cu viata unei firme! Aflate mereu in criza de timp si o data cu criza, de bani, lucrurile pentru firmele romanesti par sa capete tot mai mult o perspectiva partiala si trunchiata, chiar sumbra pe alocuri. Nu mai stim incotro ne indreptam, am uitat directia “buna” spre care tinteam cu totii. Mai mult, scopurile noastre si-au pierdut din consistenta lor fireasca si drumul larg si drept la care pornisem s-a bifurcat la nesfarsit in mii si mii de carari intortocheate. Unele chiar fara iesire! Dintr-o data campul la care am trudit atata vreme pentru o recolta s-a transformat in padurea deasa a taxelor si impozitelor de tot felul, a vrescurilor uscate de care ne impiedicam la tot pasul. Acum ne intrebam uimiti unde-i belsugul meritat pe masura muncii noastre!
Mai ieri sau mai anul trecut economia duduia de numai si bunastarea noastra era un lucru firesc. Avantul muncitoresc era pe ordinea de zi a intregii tari fie ca era vorba de munca, fie de cheltuiala! Lumea muncea cu drag si cheltuia cu spor, visam cu totii la vacante si masini exotice, leul era un animal puternic si renuntaseram sa mai emigram. Dupa decenii de greutati si suferinte vedeam aievea cum trupul feciorelnic al bunastarii noastre prinde in sfarsit contur. Dupa colt insa pandea vicleana criza, imbracata in hainele saraciei si ale neputintei. Intr-un an de zile, castelul din carti de joc atat de inalt si de frumos numit economia romaneasca pare a fi prabusit definitiv!
Dar in orice perioada de criza sta ascunsa oportunitatea si samanta unui lucru nou, a unei noi afaceri, sau a noului in afacere. De aceea 2010 este momentul marilor inceputuri sau al marilor schimbari cu valoare de inceput. Mda, am nimerit la fix in horoscopul oricarei firmei romanesti! ”Bineinteles ca ne vom schimba”, veti spune “doar ne-am schimbat de atatea ori!” Intradevar ne-am schimbat de foarte multe ori, chiar de prea multe ori. Si am ramas intotdeauna aceeasi! Ne-am schimbat dupa cum au batut vanturile: cele ale nesatulilor care fac legile, ale clientilor dusi de mode si pofte, sau ale concurentei la fel de “destepte” ca si noi. Ne-am schimbat dar in mare am ramas aceiasi: atenti la detalii, preocupati excesiv de ziua de maine, de micile miscari tactice cu care sa contracaram alte mici miscari tactice, fie ele ale concurentei sau ale statului.
Schimbarea din 2010 va insemna cu totul altceva. O schimbare de viziune, de strategie cu atentia concentrata in primul rand pe valoare: ce putem oferi clientilor sau colaboratorilor nostri care sa aiba valoare pentru ei? Ce ii va face sa deschida punga atat de bine stransa in pumn? Cum ii vom determina sa iasa din nou la lumina, sa facem afaceri impreuna macar la un nivel decent daca nu la fel ca in vremurile bune? Cu siguranta nu cu micile miscari tactice, nu cu promisiunile si zambetele smechere ale unei schimbari care nu se va mai intampla! Pentru a ne merita banii va trebui sa oferim ceva cu adevarat de valoare, sa incorporam in serviciile, produsele sau ideile noastre calitatile care sa desclanseze si sa justifice schimbul. De aceea trebuie sa fim cu adevarat buni in ceea ce facem, sa fim de nota 10! Macar asa, de vreo douazeci de ori…
Tags: clienti valorosi, criza, romania in 2010, schimbare, Strategie, valoare
0 Comments
You can be the first one to leave a comment.