Fanatiff de brand…
OPINII — By on atDam cu piatra si apoi pupam, ca trece! Cam asa ma simt uneori privind la modul in care alegem sa ne apreciem valorile sau din contra, sa ne debarasam de esecurile in care, la un moment dat, am fost implicati. stergem cu buretele si ne punem alta masca, una de aparatori ferventi sau de hulitori de seama. Unii numesc asta ipocrizie… altii „caracter” de român. Spun astea gindindu-ma la apropiatul Festival International de Film Transilvania (TIFF) si la modul in care acesta, dupa stradania meritorie a unor impatimiti, a ajuns sa se transforme intr-un brand de oras, aparat deopotriva de fani dar si de cei ce l-au hulit altadata. TIFF-ul e meritoriu si doar prin faptul ca a rezistat opt ani… dar e mai mult de atit. E poate, unul din putinele produse românesti ce si-a creat „fanatici”, aparatori inflacarati ai festivalului, ce poate, la un moment dat, erau printre cei mai circumspecti spectatori. TIFF-ul a crescut… si din festivalul timid al unor „nebuni” a ajuns FESTIVALU’ NOSTRU!
Bineinteles, modul de reactiona este diferit de la o persoana la alta si poate imbraca forme vizibil pozitive, neutre, sau, de ce nu, puternic negative. Aparent totul tine de pareri personale, de gusturi, de convingerea ca beneficiile oferite intilnesc cel mai bine nevoile consumatorilor de film. Dar e mai mult de atit…
Totul tine de felul in care TIFF-ul a reusit sa-si transforme spectatorii in sustinatori, sa-i fidelizeze si sa-i faca ambasadori ai valorilor transmise. Totul e, pina la urma, marketing… bazat poate si pe un vid al identitatii clujeanului. TIFF-ul ne-a dat ceva de care sa fim mindri, valoarea care ne face sa ne batem cu pumnii in piept si sa declaram „is din Cluj, orasul cu TIFF”. Dar, ca si in cazul oricarui produs, lucrul asta s-a putut face numai avind in spate o strategie si o implicare dusa la extrem din partea celor ce l-au creat. TIFF-ul, ca produs cultural, e un exemplu de succes crescut cu incapatinare… si raportat la viata economica… stau si ma intreb: Citi dintre noi au avut sau au „nebunia” de a crede cu atita convingere in produsele lor si citi au reusit sa-si „dezvolte” fanatici de brand?!
1 Comment
By bau bau, June 3, 2009 @ 6:27 pm
de pe urma tiff-ului, toata lumea are de castigat. intelegi ce vreau sa spun…dar, cum zici, poate mai e loc si de cateva firmituri de sentimente presarate de-a lungul timpului ce s-a dus…asa, ca sa nu pierdem de tot urma idealismului nostru amutit.